Nieoficjalne doniesienia o transferze Mildyna z TVN24 do TVP upublicznił portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarz z Wrocławia ma teraz przygotowywać reportaże dla flagowego serwisu informacyjnego TVP1, czyli "19:30", który zastąpił program "Wiadomości". Sam zainteresowany nie skomentował doniesień o swoich przenosinach. W sieci pojawiła się również treść e-maila, który Mildyn miał wysłać w ramach pożegnania do swoich kolegów z redakcji TVN24.
Szanowni! Ależ to była przygoda. Zaczynałem tu jako młody kawaler, a odchodzę jako siwy i brodaty mąż i ojciec trójki dzieci. TVN dał mi wiele koleżanek i kolegów, kilkoro przyjaciół, a nawet żonę - napisał dziennikarz w wiadomości.
Artykuł kontynuowany jest poniżej materiału wideo.
Tomasz Mildyn dołączył do zespołu TVN24 w 2007 roku. Przez długie lata swojej kariery zajmował się głównie reportażami z Dolnego Śląska, choć zdarzały mu się również misje zagraniczne, jak chociażby podróż do Egiptu (śmierć Magdaleny Żuk) czy udział w mundialu w Katarze.
"19:30" traci widzów
Po rewolucji w mediach publicznych w grudniu wielu pracowników z TVN i TVN24 postanowiło kontynuować swoją karierę w TVP. Szefem programu "19:30" jest Paweł Płuska (poprzednio w "Faktach" TVN), a jako prezenterka do programu dołączyła Joanna Dunikowska-Paź (była gwiazda TVN24).
W "19:30" znalazł się także Zbigniew Łuczyński (poprzednio "Uwaga!" TVN), który od marca jest częścią ekipy formatu "Reporterzy". Do zespołu TVP Info dołączyła też m.in. Małgorzata Telmińska, wcześniej reporterka TVN24.
Zastąpienie "Wiadomości" nowym formatem "19:30" wpłynęło negatywnie na wyniki oglądalności wieczornego pasma informacyjnego. "Wiadomości" dotychczas rywalizowały tylko z "Faktami" TVN, zostawiając konkurencję daleko w tyle. Jednak w lutym 2024 roku "Wydarzenia" Polsatu wyprzedziły je, stając się drugim najchętniej oglądanym serwisem informacyjnym w Polsce. Obecnie "19:30" przyciąga jedynie 1,69 mln widzów - w lutym 2023 roku "Wiadomości" miały ich prawie o milion więcej.
Widzów zyskała Telewizja Republika
Na grudniowych zmianach zyskała Telewizja Republika, która z niszowej stacji nagle stała się konkurencją dla największych kanałów informacyjnych w Polsce. Jednak wyniki Republiki już znów są gorsze.
Stacja ponownie traci widzów. Zgodnie z danymi Nielsen Media na okres 26 lutego-3 marca widownia Telewizji Republika skurczyła się do 166 tys. osób. Przełożyło się to na udział widowni telewizyjnej w wysokości 3,34 proc.