Cała sprawa zaczęło się od tego, że pod koniec 2023 roku Książulo opublikował film, który rodzinny biznes. Influencer został poproszony o pomoc lokalowi, w którym serwowane są rurki z prawdziwą bitą śmietaną.
Chociaż właściciel działał na warszawskim rynku gastronomicznym od 39 lat, ze względu na niski popyt groziło mu zamknięcie działalności. Wtedy do akcji wkroczyli profil "Dziadkowie biznesu" i Książulo.
Po ośmiu miesiącach od publikacji filmu z recenzją warszawskiego lokalu oferującego rurki z kremem zwiększył się popyt na słodki przysmak.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kilka dni temu nagrywaliśmy film z nocnego marketu i podszedł do nas syn właścicieli rurek, w których jakiś czas temu nagraliśmy film. Wrzucam wam tę krótką historię, bo po pierwsze robię to dla siebie na pamiątkę, po drugie, bo jest po prostu niesamowita. Poj***** jest to, jak to wszystko poszło i jaką moc ma nasza społeczność - napisał Książulo na Instagramie.
Na nagraniu, które pojawiło się w mediach społecznościowych widzimy, syn właścicieli cukierniczego biznesu dziękuje za pomoc Książulowi. Dzięki youtuberowi, cała rodzina może pozwolić sobie na zagraniczne wakacje.
Uratowaliście nasz interes. Jestem ci przewdzięczny. Moja mama, gdyby tu stała, to by się rozpłakała. Wyobraźcie sobie panowie, że pierwszy raz jedziemy na wakacje za granicę całą rodziną, bo możemy sobie na to pozwolić. Naprawdę bardzo, bardzo wam dziękujemy panowie - dodał syn właścicieli.
Kim jest Książulo?
Szymon Nyczke, działający w mediach społecznościowych pod pseudonimem "Książulo", to polski influencer oraz youtuber gastronomiczny. Zajmuje się podróżowaniem po Polsce oraz testowaniem jedzenia.
Rozpoczynał od jedzenia jedynie kebabów, jednak działalność rozszerzył. Próbuje tradycyjnego jedzenia, sprawdza również knajpy, które przeszły rewolucje Magdy Gessler. Jego materiały oglądają miliony osób, a recenzje wpływają na powodzenia knajp.