Pollena 2000 wraca. W ikonicznych reklamach aktorzy pytali: "Ojciec, prać?"
Po ponad dwóch dekadach nieobecności, Pollena 2000 wraca na polski rynek. Marka była znana w latach 90., a w reklamach brały udział polskie gwiazdy, m.in. Irena Kwiatkowska, Andrzej Kopiczyński i Leonard Pietraszak. Pamiętacie ich kultową kwestię: "Ojciec, prać?".
Powrót Polleny 2000 na sklepowe półki to nie tylko reaktywacja kultowego proszku, ale też odświeżenie pamięci o jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich kampanii reklamowych lat 90.
Wszystko zaczęło się w 1990 roku w Bydgoszczy, w tamtejszej państwowej fabryce Pollena (później wykupił ją Unilever). Dyrektorem zakładu był Jerzy Ciesielski – człowiek z wyczuciem rynku i, jak się okazało, talentem copywriterskim.
To właśnie on wpadł na pomysł, aby w reklamie proszku wykorzystać krótkie, chwytliwe pytanie zaczerpnięte z kart "Potopu" Henryka Sienkiewicza - "Ojciec, prać?". W powieści wypowiada je kilka postaci, ale w telewizyjnym spocie hasło nabrało zupełnie nowego życia.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dominika Serowska o kontaktach z Katarzyną Cichopek, związku z Marcinem i planach na przyszłość.
Spoty były proste, zazwyczaj kręcone w studiu imitującym łazienkę, nie brakowało też scen rodem ze wspomnianego "Potopu". Ikoniczne padało w kulminacyjnym momencie, po czym następowało wskazanie na Pollena 2000 jako "rozwiązanie wszystkich problemów z plamami".
"Ojciec, prać?" trafiło do kanonu polskiej reklamy. Stało się też memem epoki – symbolem wczesnych lat wolnego rynku, kiedy reklamy w telewizji dopiero zaczynały kształtować konsumencką wyobraźnię. Sukces pierwszych spotów sprawił, że Pollena 2000 zaczęła inwestować w kampanie z udziałem gwiazd.
Na ekranie pojawili się m.in. Irena Kwiatkowska, Andrzej Kopiczyński i Leonard Pietraszak, znani z serialu "Czterdziestolatek". Pierwsza z wymienionych wchodziła do łazienki w kultowej roli "kobiety pracującej", która — w tym przypadku "żadnego prania się nie bała".
Kobiety pracujące piorą teraz w Polenie 2000 - wygłaszała.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Reklama (1991-1996) - Pollena 2000
Pollena 2000 wraca do Polski. Kiedy?
Marka powraca na polski rynek, a przedsięwzięciem zajmuje się firma Eudoco KBC Group. Produkt będzie sprzedawany w trzech wersjach — proszku, żelu i kapsułek do prania.
Trwa dystrybucja do sklepów w całej Polsce, a oficjalna strona zostanie otwarta we wrześniu — tam będą zamieszczane informacje o dostępności i akcjach promocyjnych. Jak sądzicie, tym razem również można spodziewać się kampanii reklamowej, która na stałe zakorzeni się w słowniku Polaków?