Wayne Westhead natknął się na reklamę na Facebooku, w której twarz Roda Stewarta obiecywała wysokie zyski z inwestycji w Bitcoin. Po początkowym zainwestowaniu niewielkiej kwoty oszuści przekonali go do dalszych wpłat, aż do momentu, gdy stracił łącznie 152 tys. funtów.
Mężczyzna wykonał telefon na podany w ogłoszeniu numer infolinii, lecz początkowo była ona zajęta. Po jakimś czasie oszuści oddzwonili i pokierowali go, co powinien zrobić, żeby dokonać inwestycji. Jak podaje "Daily Mail" Westhead przyznał, że nie rozumiał skomplikowanych instrumentów finansowych, które mu proponowano. Obiecano mu, że po pierwszej inwestycji 500 funtów, zarobi 600.
Oszuści wykorzystali wizerunek Roda Stewarta, by oszukać byłego żołnierza
Po śmierci żony w 2019 r. i własnej diagnozie dwóch rodzajów raka Westhead był pod presją oszustów, którzy namawiali go do kolejnych inwestycji. Stracił jeszcze 20 tys. funtów, zanim zorientował się, że padł ofiarą oszustwa. Dzięki pomocy prawnej udało mu się odzyskać pieniądze, argumentując, że jego bank nie zabezpieczył jego interesów finansowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Oszustwo to jest częścią szerszego trendu w Wielkiej Brytanii, gdzie przestępcy wykorzystują wizerunki znanych osób do wyłudzania pieniędzy. W podobny sposób oszukano innych, podszywając się pod takie gwiazdy jak Tom Jones czy Celine Dion. Ofiary często są starsze i łatwowierne, co czyni je łatwym celem dla oszustów.
W przypadku Westheada jego prawnicy wykazali, że bank nie podjął wystarczających kroków, by zapobiec oszustwu. Nowe przepisy wprowadzone w październiku 2024 r. zobowiązują banki do zwrotu pieniędzy ofiarom oszustw typu APP, ale Westhead odzyskał swoje środki dzięki wykazaniu zaniedbań ze strony banku.
Dziennikarze "Daily Mail" skontaktowali się z przedstawicielami Roda Stewarta w celu uzyskania informacji o zaistniałych okolicznościach. Okazało się, że zarówno agenci piosenkarza, jak i on sam, nie mieli pojęcia, że ktoś wykorzystuje jego wizerunek w celach oszustwa finansowego.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.