W świetle zbliżającego się 68. Konkursu Piosenki Eurowizji, wszystkie oczy zwrócone są na reprezentantkę Polski - Lunę. Jej unikalny styl, niebanalna muzyka i charyzmatyczna osobowość sprawiają, że już teraz budzi ona zainteresowanie nie tylko w kraju, ale i poza jego granicami.
Po ogłoszeniu przez Telewizję Polską, że to właśnie ona będzie reprezentować Polskę na tej prestiżowej arenie muzycznej, rozpoczęła się intensywna faza przygotowań. Efekty można zobaczyć m.in. w materiałach publikowanych przez samą Lunę.
Luna - polska reprezentantka na 68. Konkursie Piosenki Eurowizji
19 lutego Telewizja Polska (TVP) ogłosiła, że Aleksandra Wielgomas będzie reprezentantką Polski na 68. Konkursie Piosenki Eurowizji. Artystka jest szerzej znana pod swoim scenicznym pseudonimem Luna. Decyzja o wyborze reprezentantki była efektem głosowania specjalnie powołanego pięcioosobowego jury, w którym znaleźli się: Kasia Moś (reprezentująca Polskę na Eurowizji 2017), Piotr Klatt (były szef festiwalu w Opolu i polskich preselekcji do Eurowizji), dziennikarz Michał Hanczak (Radio Eska), Konrad Szczęsny (prezes Stowarzyszenia Miłośników Konkursu Piosenki Eurowizji OGAE Polska) oraz Łukasz Pieter (dyrektor muzyczny Radia ZET).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Artystka zaprezentuje na scenie utwór "The Tower", który zdobywa coraz większą popularność wśród fanów konkursu. Jednocześnie coraz częściej pojawiają się pytania, jak będzie wyglądać występ Luny w Malmoe w Szwecji. Artystka uchyliła rąbka tajemnicy na swoim TikToku.
Tak będzie wyglądał występ Luny na Eurowizji?
Oczekiwania wobec występu Luny na Eurowizji są ogromne, a sama artystka podsyca zainteresowanie, dając przedsmak tego, co zobaczymy na scenie. Na swoim profilu na TikToku, Luna opublikowała fragment choreografii, który, jak sugeruje, będzie częścią jej występu.
Jako część promocji singla "The Tower", Luna wystąpiła również na "Melfest WKND Pre Party 2024" w Sztokholmie. Co więcej, teledysk do "The Tower" szybko wspiął się na drugie miejsce w rankingu popularności oficjalnych klipów konkursowych na oficjalnym kanale ESC, z imponującą liczbą 2,2 mln odsłon.
Niemniej jednak, w notowaniach bukmacherskich, które często są wskaźnikiem oczekiwań względem uczestników, Polska po ogłoszeniu udziału Luny w konkursie, spadła z pozycji 15. na 29. miejsce. Mimo to, dynamika konkursu Eurowizji jest nieprzewidywalna, a historia pokazała już nie raz, że finałowe wyniki mogą zaskoczyć.