Tomasz Konieczny, polski bas-baryton, zdobył uznanie nowojorskich krytyków za swoją kreację Pizarra w operze "Fidelio" Ludwiga van Beethovena, wystawianej w Metropolitan Opera. Jak wskazuje Polska Agencja Prasowa, jego występ został opisany jako pełen magnetyzmu, z imponującą prezencją i znakomitą formą wokalną.
Recenzenci podkreślają, że Konieczny stworzył postać o mrocznej i złowieszczej naturze, budząc zarówno grozę, jak i podziw. "Opera Wire" zauważyła, że jego głos emanował demoniczną pewnością siebie, a jego interakcje z innymi postaciami były pełne napięcia. "The New York Times" dodał, że jego głos początkowo brzmiał jak pewna siebie buńczuczność, a później nabierał przenikliwości.
W rozmowie z PAP Tomasz Konieczny podkreślił, że "Fidelio" to opera stawiająca przed śpiewakami ogromne wyzwania techniczne i wokalne. Beethoven traktował partie wokalne jak instrumenty, co wymaga od artystów dużej precyzji i umiejętności. Konieczny, znany z ról wagnerowskich, przyznał, że Pizarro to postać jednowymiarowa, co stanowi dodatkowe wyzwanie aktorskie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Uniwersalne przesłanie
Opera "Fidelio" opowiada o kobiecie, która w przebraniu mężczyzny ratuje swojego męża z rąk despotycznego tyrana. Konieczny zauważył, że mimo iż opera została wyreżyserowana przez Jürgena Flimma ćwierć wieku temu, jej przesłanie pozostaje aktualne. - To opera o uniwersalnym przesłaniu. Wciąż mamy więźniów politycznych, niesprawiedliwość – ocenił artysta.
Podczas pobytu w Nowym Jorku Tomasz Konieczny został uhonorowany specjalną proklamacją Senatu stanowego oraz nagrodą króla Jana III Sobieskiego, przyznawaną przez Fundację Nowodworskiego. Artysta promował również Baltic Opera Festival, który odbędzie się w Operze Leśnej od 10 do 16 lipca.
W Polsce spektakl "Fidelio" będzie można obejrzeć 15 marca w transmisji kinowej Met "Live in HD". To wyjątkowa okazja, by zobaczyć na żywo występ, który zdobył uznanie na jednej z najważniejszych scen operowych świata.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.