Mateusz Borek od lat komentuje mecze reprezentacji Polski i inne piłkarskie spotkania klubowe. Kiedyś robił to m.in. w Polsacie, a aktualnie świadczy swoje usługi dla TVP Sport. Obok Dariusza Szpakowskiego, Jacka Laskowskiego i Roberta Podolińskiego należy do ścisłej czołówki w tej dziedzinie.
Dziennikarz zdradził, na jakie apanaże mogą liczyć najlepsi komentatorzy w Polsce, choć nie zdecydował się na podanie ich nazwisk. Jeśli gwiazdom mikrofonu uda się odpisać intratny kontrakt, są w stanie wypracować kwotę nieosiągalną dla wielu Polaków. Ile konkretnie?
Myślę, że dzisiaj paru tych ludzi, którzy są na kontrakcie gwiazdorskim w dużych komercyjnych telewizjach, zarabia około 500 tys. zł rocznie brutto. W skali polskiej są to bardzo dobre pieniądze — wyjawił w Kanale Sportowym.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na konto topowych komentatorów miesięcznie trafia zatem ok. 41 tys. zł brutto. To aż 9,5 razy więcej od najniższej krajowej brutto. Aby osiągnąć takie stawki, trzeba przejść długą i czasem słabo opłacalną drogę kariery.
Mateusz Borek podczas tej samej rozmowy nie ukrywał, że na początku swojej przygody z komentowaniem meczów nie zarabiał ani złotówki (w Eurosporcie). Dodał, że aktualnie aspirujący komentatorzy zaczynają od wynagrodzenia oscylującego wokół tysiąca zł za jedno spotkanie.
Te wyliczenia wzbudziły wśród internautów dużo emocji. Jedni uważali, że 500 tys. zł rocznie to zdecydowanie za dużo, inni wręcz przeciwnie. Nie dziwi więc, że rozgorzała dyskusja w mediach społecznościowych nie zakończyła się kompromisem.
Mateusz Borek nie zarabia tylko na komentowaniu meczów
51-latek jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych polskich komentatorów. W 2019 roku w raporcie Pentagon Research przyznano mu tytuł "najbardziej wartościowego dziennikarza komentującego piłkę nożną". Jego wartość mediową oszacowano wówczas na prawie 11 mln zł.
Mateusz Borek aktualnie czerpie zyski nie tylko z użyczania swojego głosu w TVP Sport, ale także innych bardziej biznesowych przedsięwzięć. Jest współwłaścicielem Kanału Sportowego, a ponadto został twarzą kilku kampanii reklamowych.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.