Prokuratura potwierdziła, że Magdalena G. została już przesłuchana w charakterze podejrzanej. Celebrytka nie przyznała się do winy i złożyła wyjaśnienia. - Profil podejrzanej na tym portalu społecznościowym obserwuje 1,5 mln osób - powiedział PAP rzecznik warszawskiej Prokuratury Okręgowej prok. Szymon Banna.
Magdalena G. oskarżona. Poważne zarzuty pod adresem restauratorki
Temat reklamy napojów alkoholowych został uregulowany w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Zgodnie z przepisami, w naszym kraju obowiązuje bezwzględny zakaz reklamowania napojów alkoholowych innych niż piwo.
Prokurator Szymon Banna przekazał, że "przestępstwo prowadzenia nielegalnej promocji napojów alkoholowych zagrożone jest grzywną od 10 do nawet 500 tys. zł". Dla Magdaleny G. oznacza to zatem nie lada kłopoty.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Magdalena G. w marcu 2023 roku reklamowała w mediach społecznościowych wino, na co uwagę zwrócił dyrektor Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom. To ono skierowało do warszawskiej prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez znaną restauratorkę.
W ostatnich miesiącach tematem reklamy alkoholu w internecie zajął się też aktywista Jakub Śpiewak. W efekcie przed warszawskim sądem toczy się już rozprawa dotycząca dwunastu celebrytów, którzy zostali oskarżeni o nielegalną promocję napojów alkoholowych. Wśród nich są znane aktorki i influencerki m.in. Joanna O.-K., Olga K., Tatiana M., czy Ewa M.-K.
Śpiewak wcześniej doprowadził też do oskarżenia celebryty Jakuba W. i byłego polityka Janusza P. o reklamowanie alkoholu w mediach społecznościowych. - Mamy do czynienia z zalewem nielegalnej reklamy, która ma gigantyczne negatywne konsekwencje społeczne. Wiemy, jak działa reklama, szczególnie w stosunku do ludzi młodych. Wiemy, jak łatwo zmanipulować ludzi i jak łatwo budować takie przekazy, że alkohol to dobra zabawa, rozrywka czy obniżenie stresu - mówił Śpiewak w Polskim Radiu o powodach swojej aktywności.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.